Olej jest bardzo ważny dla silnika. To wręcz jego element konstrukcyjny. Dopasowuje się go względem określonych parametrów pracy pompy, luzów montażowych, wysilenia oraz systemów oczyszczania spalin. W silniku zawsze powinien znajdować się olej, który jest mu dedykowany, niezależnie od przebiegu.
Bo mogą Wam się przytrafić przykre niespodzianki. Mimo tego, że wymiana filtrów w samochodzie należy do dość prozaicznych czynności i wielu kierowców wykonuje ją rutynowo, bardzo łatwo jest przeoczyć kilka istotnych aspektów, które mogą stać się przyczyną awarii.
Zbyt wysokie obroty silnika na biegu jałowym to problem, który wielu kierowców zauważa szczególnie po uruchomieniu auta lub podczas postoju na światłach. Silnik „wkręca się” bez dodawania gazu, pracuje głośniej niż zwykle, a wskazówka obrotomierza utrzymuje się wyraźnie powyżej normy. Choć czasem może to być zjawisko przejściowe, w wielu przypadkach jest to sygnał usterki, której nie warto lekceważyć. Wyjaśniamy, co może oznaczać taki objaw, skąd się bierze i kiedy konieczna jest wizyta w warsztacie.