Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Zima w grudniu nie przeraża, zwłaszcza że śniegu w niej, jak na lekarstwo. Jednak w styczniu może się już pojawić. I to nie tylko śnieg, ale również spory przymrozek. A ten z pewnością nie oszczędzi Waszego auta. Co zrobić, gdy drzwi przymarzną, a szyby będą mocno oblodzone? Najlepiej temu zapobiec!
Każda część samochodowa się zużywa. Nie inaczej jest w przypadku opon, które również mają swój czas przydatności. I możecie się zdziwić, ale nie tylko data produkcji ogumienia odgrywa największą rolę w tym, czy są nowe. Kiedy opony się zużywają? Jaki mają termin użyteczności? Sprawdźcie.