Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
System keyless staje się coraz popularniejszy w nowoczesnych samochodach. O ile to bardzo duże ułatwienie dla kierowców, o tyle korzystają na tym również złodzieje. Jak działa bezkluczykowy dostęp do samochodu? Czy można wzmocnić ochronę kluczyka? Sprawdźcie!
Szarpanie podczas zmiany biegów to objaw, którego nie warto lekceważyć – może świadczyć o drobnej usterce, ale i poważnym problemie z napędem. Niezależnie od tego, czy jeździsz „manualem” czy automatem, odpowiednia diagnoza może uchronić Cię przed kosztowną naprawą. Wyjaśniamy, co sprawdzić, zanim pojedziesz do warsztatu.