Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W dobie rosnącej liczby nowych modeli samochodów kwestia bezpieczeństwa stała się coraz istotniejsza. Systemy bezpieczeństwa rozwijają się. Coraz nowsze modele aut są mocniej wyposażone w podzespoły, które mają za zadanie dbać o bezpieczeństwo bierne oraz czynne. Czym się różni bezpieczeństwo bierne i czynne? Sprawdźcie!
Amortyzatory to kluczowy element zawieszenia, który wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ich zużycie może prowadzić do gorszej przyczepności, wydłużonej drogi hamowania i uszkodzeń innych podzespołów. Sprawdź, jak rozpoznać objawy zużycia i dbać o amortyzatory, by cieszyć się bezpieczną i stabilną jazdą.