Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Jej prawidłowa praca jest niezwykle ważna dla silnika samochodowego. Jeśli nie będzie działać dobrze, wówczas może doprowadzić do poważniejszych awarii. Sprawdźcie, jakie sygnały świadczą o tym, że sonda lambda jest uszkodzona, co należy zrobić w takiej sytuacji, a co kategorycznie jest odradzane przez mechaników.
Komputerowa diagnostyka samochodu to rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu, uniknąć ryzyka błędnej interpretacji usterki lub zakupu używanego auta z ukrytymi defektami. Na czym dokładnie polega ta usługa? Jakie dane odczytuje komputer diagnostyczny? Sprawdźcie w naszym poradniku!