Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Niektóre samochody mogą osiągnąć prędkość maksymalną w zakresie około 160-180 km/h, ale ich prędkościomierze są w skali nawet do 240 km/h. Czy to celowy zabieg stosowany przez producentów samochodów?
Nowoczesne samochody są wyposażone w różne rozwiązania elektroniczne, które mają wspierać kierowcę w czasie jazdy oraz dbać o jego bezpieczeństwo. Dlatego, gdy dojdzie do awarii elektroniki w aucie, to nie ma żartów. Jak sobie poradzić, gdy elektryka w samochodzie przestanie działać?