Warsztaty.Yanosik.pl Blog

09.08.2023

WLTP - co to jest i na czym polega test?

Zanim samochód trafi do sprzedaży na rynku europejskim, zostaje poddany szczegółowym testom, które sprawdzają różne scenariusze użytkowania. Jednym z najważniejszych testów, któremu poddawane jest auto, jest badanie WLTP. Określa on m.in. poziom spalania czy emisje szkodliwych substancji przez wybrany model pojazdu.
02.08.2023

Auto hold - co to takiego i w jakich autach funkcja występuje?

Auto hold - w nowoczesnych samochodach jest dodatkową opcją wyposażenia, która znacznie ułatwia życie kierowcom. Jak działa Auto Hold? W jakich autach można spotkać tę funkcję? Sprawdźcie w naszym wpisie!
24.07.2023

Kontrolki w samochodzie elektrycznym i hybrydowym - czym się różnią i co oznaczają?

Kontrolki w samochodzie informują lub ostrzegają kierowcę o nieprawidłowościach, które zachodzą w aucie. Obecnie w nowoczesnych pojazdach elektrycznych i hybrydowych pojawiły się nowe kontrolki, których możecie nie znać. Sprawdźcie, co symbolizują nowe kontrolki na desce rozdzielczej.
14.07.2023

Jak działają kurtyny powietrzne w samochodzie?

Kurtyny powietrzne stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych aut. Ich obecność znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa w sytuacji wypadku. Więcej informacji znajdziecie w naszym wpisie.
18.05.2022

Jakie są przyczyny większego zużycia paliwa?

Obecne ceny paliwa smucą każdego kierowcę. Nic nie zapowiada tego, żeby miały spaść, a zmotoryzowani Polacy nawet już drżą w obawie przed końcem lipca, gdy tarcza antyinflacyjna przestanie obowiązywać, a ceny znów pójdą w górę. Chcąc zaoszczędzić na paliwie szukamy przyczyn jego szybszego zużycia. Niektóre z nich mogą być naprawdę błahe, a po ich wyeliminowaniu, spalanie znacznie spadnie. Sprawdźcie, jakie są przyczyny większego zużycia paliwa.
16.05.2022

Pasek rozrządu znów na topie!

Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.