Zima to bardzo trudna pora roku, w której dokuczliwe są zwłaszcza niskie temperatury, ale również wilgoć, śnieg, błoto, sól. Uwierzcie nam, że klasyczne, materiałowe, dywaniki samochodowe sobie z nimi nie poradzą, a nawet zaczną gnić i pleśnieć, mogąc nawet doprowadzić do korozji niektórych elementów! Wymieńcie je, zanim do tego dojdzie! Na jakie? Sprawdźcie.
Dywaniki materiałowe – zrezygnuj z nich zimą!
Roztopiony śnieg, błoto pośniegowe, wilgoć w aucie – to wszystko może doprowadzić do korozji, pleśni, parowania szyb oraz wielu innych nieprzyjemnych efektów, których można uniknąć. Jak? Przede wszystkim wymieniając materiałowe dywaniki samochodowe na gumowe.
Tak, dobrze czytacie, zimą nie wymienia się tylko opon, ale również dywaniki. Inaczej w warunkach zimowych materiałowe dywaniki szybko przemokną, a do tego mogą zacząć gnić, pleśnieć i przestają chronić wykładzinę samochodową. A ta, gdy przemoknie, sprawi Wam wiele kłopotów – brzydki zapach, a nawet ryzyko korozji niezabezpieczonych elementów (prowadnice foteli, śruby, etc.)
Jakie dywaniki samochodowe na zimę?
Najlepiej sprawdzą się gumowe dywaniki z korytkami. Mają one podwyższone boki, co chroni przed wydostaniem się wody lub innych zabrudzeń, poza ich powierzchnię. Specjalne korytka również pozwalają na łatwiejsze gromadzenie błota, wody, śniegu w swoim obrębie.
A gdy będzie je chcieli wyczyścić, to wystarczy je wyjąć z auta, wytrzepać z piachu i soli, a następnie przemyć wodą ze specjalnym płynem i wysuszyć.
A jeśli Wasze auto ma z tyłu płaską podłogę, to możecie zamiast gumowych dywaników, kupić specjalną matę, która jest rozkładana na całej powierzchni przy kanapie.
O bagażnik trzeba również zadbać zimą!
Warto również wyposażyć samochód w specjalną matę ochronną do bagażnika. Zwłaszcza w samochodach, które mają bardzo eleganckie wykończenie przestrzeni bagażowej, szkoda byłoby je uszkodzić, prawda?
Taką matę dobiera się konkretnie do modelu samochodu i jego wyposażenia, niektóre droższe wersje mają nawet dodatkowe schowki po bokach, co jest niezwykle przydatne zimą, np.: można w nich schować akcesoria do odśnieżania i skrobania szyb.
Materiał jest bardzo ważny!
Wybierając matę oraz dywaniki, zwróćcie uwagę na materiał, z którego zostały wykonane – niektóre tworzywa mogą wydzielać nieprzyjemny zapach, zwłaszcza po nagrzaniu w kabinie. Poza tym materiał może być twardy, przez co bardziej podatny na uszkodzenia w niskich temperaturach, a wtedy będzie pękał i umożliwiał wyciekanie wodzie.
Sprawdźcie również grubość gumy, zwłaszcza w pobliżu pedału gazu i sprzęgła. Ta może się szybciej zużywać i dywanik będzie do wymiany po jednym sezonie. Pamiętajcie też o odpowiedniej długości dywaników – nie mogą haczyć o pedały, to bardzo niebezpieczne!
Dywaniki powinno się montować na specjalne spinki, aby nie przesuwały się w trakcie jazdy. Inaczej mogą przyblokować pedały albo zmniejszać skuteczność ich pracy!