Wizyta w warsztacie samochodowym może być stresująca, zwłaszcza dla kierowców, którzy robią to pierwszy raz. Jednak nie da się ukryć, że prędzej czy później będzie ona konieczna. Zwłaszcza, gdy zauważymy, że nasze auto nie pracuje prawidłowo. Jak się odpowiednio przygotować? O czym pamiętać odstawiając auto do mechanika? Sprawdźcie!
Przed wizytą w warsztacie
Zanim trafimy do odpowiedniego warsztatu, musimy go znaleźć. Nie warto tego robić na chybił trafił, lecz sprawdzić opinie o danym punkcie. W Yanosik Warsztaty możecie zweryfikować opinie innych klientów o danym miejscu.
W naszym serwisie udostępniamy wiarygodne informacje na temat danego warsztatu samochodowego, na podstawie opinii innych użytkowników, którzy odwiedzili dane miejsce. Rekomendowane punkty są oznaczone certyfikatem Wyboru Kierowców, potwierdzającym najwyższą jakość świadczonych usług i doskonałą obsługę – informuje Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty
Większość niezadowolonych klientów warsztatu dzieli się negatywną opinią z innymi. W sytuacji, w której mamy jednak wątpliwości co do oceny danego warsztatu, zwłaszcza gdy wśród opinii przeważają same pozytywne, możemy zadzwonić do danego miejsca i ocenić w trakcie rozmowy, z jakimi mechanikami mamy do czynienia.
Warsztat wybrany, czas na wizytę
Odwiedzając warsztat w celu naprawienia danej awarii ustalcie z mechanikiem cenę za naprawę, najlepiej w formie pisemnej. Dokument powinien zawierać poświadczenie zamówienia na wykonanie określonej usługi oraz cenę. Wszelkie dodatkowe koszty oraz naprawy, które wynikną w trakcie oględzin powinny być konsultowane telefonicznie.
Każdy kierowca ma prawo wiedzieć, co będzie naprawiane w jego samochodzie i dlaczego, a także co jest prawdopodobną przyczyną danej usterki. Każdy dobry mechanik wszystko wyjaśni klientowi, a także odpowie na wszystkie pytania. Właśnie na tym polega rzetelna obsługa klienta, za którą m.in. przydzielamy certyfikat Wybory Kierowców w Yanosik Warsztaty – mówi Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty
Odbiór auta po naprawie – co musisz wiedzieć?
Gdy otrzymamy już informację o tym, że nasze auto zostało naprawione i czeka na odbiór pamiętajmy by nie poddać się emocjom, tylko działać z rozwagą. Sprawdźmy przebieg auta, stan techniczny i wizualny.
Po wymianie części powinniśmy otrzymać stare, zużyte elementy, które poświadczają, że usługa została wykonana należycie. Dodatkowo nowe podzespoły powinny posiadać gwarancję, chyba, że zgodziliśmy się na tańsze zamienniki lub prawidłowo działające stare części.
Odbierając samochód po naprawie w warsztacie mechanicznym nie zapomnijmy o dokładnym sprawdzeniu rachunku lub faktury, którą otrzymamy od specjalistów. Jakiekolwiek wątpliwości co do usługi lub części, które zostały zamieszczone na rachunku, powinniśmy od razu zgłaszać mechanikowi i prosić o wyjaśnienie – podpowiada Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty
Uwaga na oszustwa!
Niestety wśród wielu tysięcy polskich warsztatów samochodowych możemy również natrafić na oszustów. Wyżej opisaliśmy już, jak możemy się przygotować do wizyty w warsztacie samochodowym, ale warto również poinformować Was, jakie oszustwa najczęściej się zdarzają w warsztatach samochodowych.
Stosowanie tanich zamienników w wysokich cenach to niestety częsta praktyka wśród oszustów. Dlatego bardzo ważnym jest by prosić o wyszczególnienie wszystkich produktów oraz usług na rachunku. W przypadku nowych części warto również ubiegać się o gwarancję.
Niektórzy niestety również naprawiają elementy, które należy wymienić. Niestety wiąże się to z krótszą żywotnością danej części i kolejną awarią w przyszłości. Przed wizytą w warsztacie, w którym zamierzamy wymienić części, spiszcie numery seryjne oraz sprawdźcie po oddaniu auta numery nowych części.
Działania bez zgody klienta to praktyka nieuczciwych warsztatów samochodowych. Wszystkie zmiany powinny być konsultowane telefonicznie z klientem oraz wyszczególnione na rachunku.
Wymiana sprawnych części w aucie, bez wiedzy właściciela to po prostu kradzież. Jeśli zauważycie taką sytuację, możecie się zgłosić na policję.
Używanie samochodu klienta w celach prywatnych i oddanie go w stanie zabrudzonym lub uszkodzonym to także metoda oszustów w warsztatach samochodowych. Przed oddaniem auta spiszcie jego przebieg, a także przeprowadźcie dokumentację fotograficzną jego stanu wizualnego wewnątrz i na zewnątrz.